Slide background

„Minél inkább életre kelted testedet,
annál tudatosabbá válsz önvalódban.”

Yesudian

Kedves (leendő) Jógázó!

Gratulálok, egy óriási lépést tettél az egészséged és önmagad felé. Ha már jógában gondolkozol, nem kell sok, hogy egy csodálatos útra lépj, amely az egészséghez és önmagadhoz is közelebb visz.

A jóga megtanít lélegezni, lazulni és átalakítja az életed, a gondolkodásod és egyszer csak azt veszed észre, hogy jól érzed magad a bőrödben. Nem kell ahhoz kézen álló pózokban egyensúlyoznod, vagy a lábadat a nyakadba hajtogatnod, hogy élvezd a jóga gyakorlás adta örömöket és pozitív hatásait.

Gyakorolj, figyelj önmagadra és meglátod a tested csodát művel, csak végy egy nagy levegőt és kezd el! Én ebben a csodálatos útban leszek a segítségedre. Remélem, hamarosan személyesen is találkozunk!

 

Namaste!

Lívia

welcome text

Mikor kezdjek jógázni?

Gyakorlatilag bármikor, de mindenképpen, ha

Gerinc-mozgásszervi problémákkal küzdesz

Ülő munkát végzel, gyakran fáj a hátad és a derekad? Nincs, aki esténként megmaszírozzon? Lehet, hogy nem is ez a megoldás!

Ezt választom
gerinc_570x267

Kötöttek az izmaid és egy kis lazításra vágysz

Ha hétköznapok nem csak testileg de szellemileg is megviselnek, akkor érdemes a yin jógát kipróbálnod!

Ezt választom
lazito_570x267

Elmélyednél,
bővítenéd jóga tudásod

Spirituális lélek vagy, és felkészültél a következő lépésre: összehangold a lelkedet a testeddel!

Ezt választom
extend_570x267

Dinamikus jógagyakorlást keresel

A légzés és mozgás összehangolása kezdőknek és haladóknak egyaránt.

Ezt választom
dinamikus_570x267

5 pont

(nem csak) kezdőknek
- avagy mire számíts, ha elkezdesz jógázni?

A jógagyakorlás legtöbbünk számára a fizikai aktivitással kezdődik. Nem véletlenül, hiszen itt érezzük meg először a nem megfelelő életmód hatásait: gerincproblémák, hát-derékfájdalom, térdfájdalmak. A jóga egy olyan gyógyszer, amely mindent képes gyógyítani, legyen szó akár a testről, akár a lelkünkről. Ez ugyan nem egy pirula, amelyet bekapva, minden jobbá fordul, kitartó, hosszas gyakorlásra van szükség. De garantálom, hogy elégedett leszel a változással, csak kezd el!

A gyakorlás közben a cél az, hogy kikapcsold a gondolataidat. Ez nehezebb, mint gondolnád. Amint ráérünk – egy – egy kitartottabb gyakorlat alatt, azonnal elkezd járni az agyunk: mit kellene csinálni, mi lesz másnap, vagy épp miért történtek dolgok. A jógán a jelen a fontos, épp az adott pillanat. Ha ezt megtanulod élvezni, akkor a mindennapokba is át tudod ültetni, s nem a jövőn fogsz tépelődni, vagy a múlt miatt szorongani, hanem élvezed a hétköznapokat is.

Az órára érdemes tiszta, kényelmes, jól szellőző felszerelésben érkezned, ez már eleve segíti a ráhangolódást a gyakorlásra. A dinamikus gyakorlásoknál – gerinc, hatha és flow jóga – jobbára mezítláb végezzük a gyakorlatokat, hiszen úgy segítjük a lábizmok megerősödését. Ne aggód, a lábad nem fog fázni. A relaxációra nyugodtan felvehetsz zoknit is, ha úgy mélyebben el tudsz lazulni. Az óra végi relaxációt sosem szabad kihagyni, hiszen ekkor érvényesülnek a gyakorlatok jótékony hatásai.

A jóga rólad szól. Nem a barátnődről, barátodról, aki elkísér, nem a szomszéd jógaszőnyegen jógázóról és nem is rólam, az oktatóról. Csak magadra figyelj, a gyakorlatokat ugyan bemutatom és sok instrukciót adok a megfelelő végrehajtáshoz, de az érzeteket csak te figyelheted meg. És ez így van jól. Az órák alatt végig tartsd a figyelmed saját magadon. Ragadd meg az alkalmat, hiszen végre csak magaddal foglalkozhatsz. Ha nem érzed magad jól egy gyakorlatban, gyere ki, ne az egód vezéreljen, hanem jógázz. A jóga pedig nem versenysport.

leo.

A jógának sokféle ága van. Van, akit a spiritualitása vonz, van, akit a mozgás, vagy mindkettő egyszerre. Mindezt te döntöd el! Attól még, hogy jógázol, nem kell húsmentesen étkezned, vagy rögtön világbéke nézeteket hangoztatnod. Senki nem fog ezért elítélni. A kitartó gyakorlás úgy is olyan változást hoz el neked, amilyenre egyébként is szükséged van. Azt pedig el kell fogadni, ha kell, akkor a reggeli 10 perces meditáció, ha kell, akkor a fejenállás. Légy nyitott és a nehézségeket is könnyebben fogod venni.