mit_valasssz_02_1980x300

Jógairányzatok

Válaszd a számodra megfelelőt

Yin jóga

Testi, lelki felfrissülés

Bernie Clark YinSight című könyvében a következő képen fogalmaz a yin jógáról: Nem a testünket használjuk arra, hogy belemenjünk egy-egy pózba, hanem a pózokat használjuk arra, hogy mélyebbre jussunk a testünkben. A yin jógát meg kell tapasztalni, s akkor érezzük meg igazán, mit is jelent a számunkra. A yin jógán elsősorban ülő, fekvő pózok váltakoznak, amelyeket hosszan, nagyjából 3-5 percig tartjuk ki. Ezeken az órákon, a többi jógagyakorlással ellentétben megpróbáljuk kikapcsolni az izmok működését, azaz beleengedjük magunkat az ászanákba. Ha valaki a yin gyakorlás közepette próbálna bekukucskálni a terembe azt láthatná, hogy tökéletes nyugalomban van a test, ám nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban. Teljesen elengedjük magunkat, a kötőszövetekben található úgynevezett meridiánokra (energiapályákra) is hatással vagyunk. Lelki és testi blokkok oldása zajlik a gyakorlás alatt, amelyre talán nincs olyan ember, akinek nem lenne szüksége ahhoz, hogy felszabadultan élje mindennapjait.  A gyakorlás alatt rendkívül sok minden tisztulhat fel bennünk, lelkileg és szellemileg is. A yin jóga táplálja az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat megakadályozza a korral járó kiszáradást így fiatalon tart és megújít újra és újra.

Baddha Konasana – Pillangó póz

Remekül nyújtja az egész gerincet, főleg a deréktáji szakaszt. Stimulálja hasi szerveket, a nemi szerveket, a húgyhólyagot és a vesét. Serkenti a szívet és javítja a keringést. Lelki problémák esetén is kiváló, ugyanis enyhíti az enyhe depressziót, a szorongást, és a fáradtságot.

Hölgyeknél nyugtatja a menstruációs fájdalmat és isiász, segít enyhíteni a menopauza tüneteit. Emellett terápiás hatással bír lúdtalp, magas vérnyomás, meddőség, és asztma esetén is.